Tisztelt Olvasó!

Kecskés Imre, egykori KF-ellenőr

5 évig voltam „úton álló”, azaz közúti és telephelyi ellenőr. Én azután kezdtem a szakmát, amikor a 2001. évi IX. törvény (AETR egyezmény) bevezetésre került Magyarországon. Az első időkben csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevőkre vonatkozott. Mielőtt csatlakoztunk az EU-hoz, megváltozott körülöttünk a világ, ugyanis minden 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárművekbe kötelezően be kellett építeni a menetíró készüléket (tachográfot). A beépítéssel nem is volt gond, de a használatával már igen.

Amikor tagja lettünk EU-nak, nekünk is alkalmazni kellett a 3820/85/EGK és a 3821/85/EGK rendeleteket, amelyek a vezetési és pihenő időkre, valamint a beépítésre és használatra vonatkoztak, majd 2007. április 11-én hatályba lépett 561/2006/EK rendelet.

Sajnos, a vállalkozások és a járművezetők egy része ennyi év távlatából nézve még mindig nincs tisztában ezekkel a jogszabályokkal. Sajnos, nagyon sok járművezető a „parkolói továbbképzéseken” szerzi be a szükséges tudást, ahelyett, hogy szakemberhez fordulnának.

Azért kezdtem azzal, hogy ez a könyv egy „kincs” mert a száraz és egy kicsit érthetetlen jogi nyelvet megpróbálja lefordítani mindenki számára érthető nyelvre, és példákkal megmagyarázni azt, hogy mit is akart a jogalkotó.

Én úgy hiszem aki „átrágja magát” ezen a könyvön, nyugodtabban fog nézni egy közúti, vagy telephelyi ellenőrzés elé!

Kecskés Imre (volt KF ellenőr)
Kecskemét, 2013. május 19.