|
A
GKI-igazolvány - mi igaz a pletykákból?
Mi a helyzet a
GKI-igazolvánnyal?
Többen
is kérdeztetek a GKI -igazolványról.
Ezért
röviden írok most erről, amivel jó tisztában lenned.
Többen is jeleztétek
telefonon, hogy egyes közlekedési
felügyelőségek a belföldi
fuvarozók járművezetőitől 2012. január 1.
után megkövetelik a
2008-tól, illetve 2009. szeptemberétől
alkalmazható GKI-igazolványt.
Kérdeztétek, hogy akkor most mi a helyzet ezzel,
tényleg kell-e? A hatóság hivatkozási
alapja - amiért szerintük
jogos ez a követelés - a 89/1988 MT
rendeletet felváltó 261/2011. Kormányrendelet, mely nem
tartalmazza azt a kitételt, miszerint a GKI
megszerzésére legkésőbb 2013.
(autóbuszosoknál), illetve 2014. szeptember 9-ig
(árufuvarozóknál) kell sort
keríteni.
Nos, szerencsére, ez még NEM elég, mivel van más jogszabály is! Tekintettel arra, hogy a
kérdést nem csak a 261/2011-es rendelet tartalmazza, hanem az azóta is
hatályban lévő 24/2005. GKM rendelet is, valamint
arra, hogy az abban foglaltak egyértelműen
mutatják, hogy a fentebb említett
határidők érvényesek, az Magyar
Közúti Fuvarozók
Egyesületének értelmezése
szerint - és kollégáim,
Dankó László és Dr.
Szabados Tibor, valamint Kecskés Imre szerint is - nincs jogszabályi
alapja a GKI megkövetelésének.
Az MKFE még azt is megtette (ez NEM a reklám
helye, csak infó), hogy megkérte a
jogalkotó
állásfoglalását is, a
szakminisztérium részéről
megerősítették
álláspontjukat.
Háttér
információ a GKI-hoz
Az Európai Unió
közúti biztonsági irányelveit
követve Magyarországon a hivatásos
autóbusz-vezetőknek 2008.
szeptember 9-ét
követően, a hivatásos
tehergépkocsi-vezetőknek 2009. szeptember 9-ét
követően a közúti
közlekedési szolgáltatói
tevékenységük
végzéséhez meg kell
szerezniük a Gépjárművezetői
Képesítési Igazolványt. Ez
az igazolvány a biztonságos
gépjárművezetéshez
szükséges ismereteik és
képességeik megszerzését
igazolják. Ez egyben azt is jelenti, hogy a
nemzetközi vagy belföldi
szolgáltatói igazolványt a GKI
igazolvány váltotta fel.
A nemzetközi
árufuvarozási
igazolvány – mivel 5 éves
érvényességű –, az
érvényesség idejéig
használható. Aki annak idején nem volt
kötelezett SZAB- vizsgáztatásra (SZAB:
szakmai alap-képesítési
bizonyítvány), az legfeljebb 2014. 09. 10-ig
KÖTELES megszerezni ezt a szakmai
továbbképzési
képesítést, melyre a
Közlekedési Hatóság
új típusú
gépjárművezetői
képesítési igazolványt
állít ki.
(Javaslom, hogy azok a
gépjárművezetők, akik a
régi típusú SZAB-bal rendelkeztek vagy
rendelkeznek, annak
lejárata előtt
csinálják ezt meg, mert volt rá eset,
hogy a külföldi közlekedési
hatóság a régi nemzetközi
árufuvarozói bizonyítvány
érvényességének
lejáratát és az új
típusú gépjárművezetői
igazolvány hiányát
bírsággal szankcionálta.)
Az
árufuvarozó-autómentő (KKSZ) vizsga
2014. 09. 10-ig érvényes – mivel nem
volt kötelezett a SZAB vizsgára –,
ezért rá is vonatkozik ez a határidő.
Utána GKI vizsga kötelező! (Természetesen
ez az egész a 3,5 tonna össztömeget meghaladó
fuvarozásra értendő, 3500
kg össztömeg alatt nem kell GKI vizsgát tenni! Ezt csak azért mondom, mert néhány munkáltató
még most is el akarja küldeni a dolgozóját, ha nincs belföldes papírja. Erre figyeljünk!)
Kivételek
ez alól:
Nem kell sem alap-, sem
továbbképzésen
részt venniük az alábbi
járművek vezetőinek:
- amelyek engedélyezett
legnagyobb sebessége nem haladja meg a 45 km/h-t;
- amelyek a fegyveres erők, a
polgári védelem, a
tűzoltóság és a közrend
fenntartásáért felelős erők
használatában vagy ellenőrzése alatt
állnak;
- amelyek műszaki
fejlesztési, javítási vagy
karbantartási célból
forgalombiztonsági vizsgálat alatt
állnak, vagy új, vagy
felújított járművek és
még nem kerültek használatba;
- amelyeket
szükséghelyzetben használnak vagy
mentési akcióra jelöltek ki;
- amelyeket
járművezetési oktatás során
használnak;
- amelyek nem kereskedelmi
célú személy- és
áruszállításra
használt, csupán személyes
használatban lévő járművek;
- amelyek a gépkocsivezető
munkája során használandó
anyagot vagy felszerelést szállítanak,
feltéve, hogy e járművek vezetése nem
tartozik a gépjárművezető elsődleges
feladatához.
A fentiek fényében
tehát arra hívnám fel a figyelmedet,
hogy ne
fogadd el az ezzel ellentétes
álláspontot, bírság
illetve
figyelmeztetés esetén
követeld annak
visszavonását!
Továbbá
javaslom, hogy kezeld ennek
megfelelően azon képzőszervek
állítását, amelyek
belföldi fuvarozók irányában
a GKI azonnali
megszerzésének
kötelezvényét hirdetik.
Rád bízom, hogyan.
Ne feledd! Már csak 70 darabot lehet
vásárolni az AETR könyvből! Kihagyod?
És az ismerősöd, kollégád?
-
Ha a "piros könyvvel"
(Húsba
vágó kérdések)
együtt rendeled meg az AETR könyvet, akkor a 2
könyvre 15%
kedvezményt kapsz + egy grátisz DVD-t
Dankó László
eladásásában, amit
Veszprémben tartott. Az előadást
videóra vettük és kiadtuk DVD-n. A
címe: "Amit a
digitális tachográfról
FELTÉTLENÜL tudnod kell!" Hasznos
DVD azok számára, akik digitális
tachográfot is használnak! (Megjegyzés: ezt a DVD-t SEHOGY
MÁSHOGY nem tudod megszerezni - kivéve
még akkor, ha céges oktatást
vásárolsz.)
-
Ha már van egy AETR
könyved,
minden további példányt 25%-os
kedvezménnyel szerezhetsz be (javaslom, [NEV],
hogy ajánld gyorsan a kollégádnak is! Ő már
ennyiért kaphatja, ha a TE neved alatt veszi.).
-
Az egyetlen
szemináriumra vett
DVD-nk is akciós, tudod, a 4 darabos DVD-sorozat
(megtalálod a könyv mellet, még van
néhány belőle)!
-
És van
néhány
hasznos CD is melléjük, amit már
több százan hallgatnak...
Mindezek
a
könyv mellé rendelhetők akciósan!
És azt se feledd, hogy az AETR tagságra
(előfizetés) már csak kevesebb, mint 2
hétig, május
15-ig lehet jelentkezni. (Tudod, ehhez van a jó
néhány izgalmas és hasznos cikk,
videók, előadások, stb.)
Kedves
[NEV]! Ne mondd, hogy
én
nem szóltam időben! Most
még léphetsz!
Kattints ide MOST
a
könyvért! Vagy kattints
ide MOST a
tagságért, amíg
még lehet!
|
Felkészítések
A felkészítésnek tehát 3
lehetséges megoldása van (ezeket
célszerű vagy hasznos lehet ötvözni):
- AETR
könyv és Húsba
vágó kérdések
könyv.
- AETR
előfizetés (fél éves
tagság) (Már
csak május 15-ig rendelhető, utána már
NEM! Gyerünk,mert
lemaradsz róla, és ezzel rengeteg
videóról és cikkről!)
- AETR
céges oktatás, kedvezménnyel itt.
- Személyes
tanácsadáshoz küldj
egy emailt!
Üdvözlettel:

Kuzma Ferenc
AETR szakértő,
oktató
logisztikai ügyintéző, nemzetközi
szállítmányozási
ügyintéző
|
|
|
AETR
könyv akció!

Figyelj! Akció!
Ha mind a 2 könyvet
megrendeled egyszerre, akkor ezt 85%-os áron (azaz, 15%
kedvezmény) teheted meg!!!
Minden további, ezen
felüli AETR könyvre vagy Húsba
vágó kérdések
könyvre viszont (ha több darabra van
szükséged) már 25%-os
kedvezményt kapsz könyvenként!
Ha pedig a teljes AETR
fegyverarzenál csomagot egyszerre megrendeled, akkor az
egész csomagra 20% kedvezményt kapsz
(tehát további 5% kedvezmény minden
egyes anyagra).
Több
vállalkozás is már megtette ezt,
hiszen
ez egy nagyon jó alkalom arra, hogy minden sofőrnek
legyen 1-1 példánya az AETR könyvből.
Ha már rendelkezel
az AETR könyvvel, akkor további AETR
könyv rendelése esetén a könyv
ára
BRUTTÓ 8.925,- forint helyett csak
BRUTTÓ 6.694,- forintba kerül
(+ postaköltség). Ha most ezzel a
kedvezménnyel nem élsz, akkor marad a
BRUTTÓ 8.925,- forint (nem
mintha nem
érné meg ennek a dupláját
is). Ez
25% kedvezményt jelent!!!
Számolj,
beszélj a kollégákkal,
barátokkal, ismerősökkel, és AJÁNLD NEKIK IS!
Vedd
meg a sofőrjeidnek is, hadd legyen mindegyiknél
az autóban!
Fontos!
Ugyanez
az akció a
Húsba vágó
kérdések könyvre is igaz!
Kihagyhatatlan
ajánlat: NE azért rendelkezz
további
AETR-könyvvel vagy Húsba vágó
kérdések könyvvel, mert most az
akció
keretében 25%-ot megtakarítasz vele, de ha
már van ez az akció, akkor bűn lenne kihagynod!
Kattints ide, és NE
MARADJ LE RÓLA!

Ajánlások
az AETR könyv olvasóitól
*
Alapvető meghatározások, jogszabályi
részek értelmezése.
Gépjárművezetőként számomra
természetesen ez az egyik legfontosabb rész.
Mivel jó ideje vagyok a "tanítványod",
már régi ismerősként
köszöntek vissza a jogszabályok,
mégis nagyszerű dolog egy minden tudást
magában rejtő könyvet a kézben
és a fülkében tartani. :-))) -
Bodó Gyula, sofőr
*
Leginkább a tevékenység
igazoló lap használata, a 2 sofőrös
vezetés és a pihenőidők igazolása volt
legfontosabb számomra. A könyvben
megtaláltam minden egyéb apróbb
információkat, amelyeket jó tudni,
mivel azokért is jelentős összegű
bírságokat fizethetünk! Mindenkinek csak
ajánlani tudom! - Bakó
Tamás,
vállalkozó és sofőr
* Nem emelnék ki külön fejezeteket. Minden
hasznos és fontos információ
egybegyűjtve végre!!!! Különösen
fontos jogszabályváltozások
frissítve. Mindenkinek csak ajánlani tudom,
hasznos és sokat segítő olvasmány!!!
Üdvözlettel Zsolt. - Tarján Zsolt, sofőr
* Egész nyugodtan mondhatom, hogy a könyv
elejétől a végéig
tökéletes és minden része
hasznos! Egyébként tiszta szívből,
csak gratulálni tudok hozzá!!! - Semperger
József, vállalkozó
* Elsőtől az utolsó fejezetig hasznos a könyv. De
most leginkább a IV. fejezet volt tanulságos. Ez
a könyv hasznosan kiegészíti a GKI
alapképzést. Állandó
társ lesz munka közben. Remélem, Kuzma
Úr, fogjuk még látni a Szegedi
Kamionos Country Fesztiválon is többször.
Köszönöm! - Simai Ferenc, sofőr
* Amikor felmerül egy probléma, akkor fellapozom a
vonatkozó részt. Idő
hiányában eddig folyamatosan nem volt alkalmam
átolvasni, de eddig minden
kérdésünkre megtaláltuk a
megfelelő választ! - Busz-Túra Kft.,
Pépp Gábor ügyvezető
* Nekem főleg a munkaidő elszámolás,
és a tachográf használat volt hasznos.
De rengeteg érdekes dologra
rávilágított a könyv. Amit
utólagosan is köszönök!
- Kádár
János, sofőr
* Az átlagnál kicsit jobban érdekel a
könyv témája, és azt hiszem,
hogy az átlagnál kicsit jártasabb is
vagyok a témában, köszönhetően
a bp-i szemináriumnak, és az
átiratnak. Talán az EB
iránymutatásokat emelném ki,
amelyekkel így még máshol nem
találkoztam. Szerintem minden fuvarozással
foglalkozó vállalkozásnál
kellene lennie egy példánynak, és a
gépkocsivezető kollégáknak csak oda
lenne szabad elszegődni, ahol a könyvben leírtak
szerint kell dolgozni!! - Kis
András sofőr,
Pécs
* Az egész könyv a benne lévő fejezetek
egymásra épülnek, szinte lehetetlen
külön választani. Nagy
segítség mindenki számára
ez a szaktudás ahogy ez a könyv
elkészült. Minden nap, mikor dolgozom a fejezetek
különböző részein gondolkodom.
És így hasznosítom a
leírtakat. Köszönettel a könyvet.
- Kis Ferenc, sofőr
Kattints
ide, és SZEREZD MEG A SAJÁT
példányodat!

|